När man som jag arbetar med att sätta ihop informativa och funktionella modpacks går det åt mycket tid för testande av ingående mods! För att inte ställa till det med mitt originalspel använder jag mig av JS Generic Mod Enabler som hjälper mig att hålla reda på alla filer. JS Generic Mod Enabler gör så att jag på ett enklare sätt kan prova ingående mods för att se om dom fungerar ihop eller som vid dom flesta fall om dom går att modifiera för att fungera under senaste patchen.
För att testa mods som bara syn i själva spelet och inte i garaget brukar jag oftast spela en match och spelar då in den för att sedan använda inspelningen för själva testen. Att avbryta en uppspelning av en inspelad match går att göra när som helst men att starta en online match och avbryta den är inget man vill göra. I går provade jag att göra det enkelt för mig och ändrade bara namnet på ett bibliotek i min modpack för 9.12 så det skulle passa 9.13. Det var tydligen ingen bra idé för när jag väl kom in i matchen såg jag inga markeringar över några vagnar samt att spottade vagnar inte syntes varken i spelet eller på kartan! Jag var tvungen att sätta markören på vagnen för att se om det var en vän eller fiende. Samt att alla vagnar visade sig som svarta bluppar på mini kartan. Med andra ord var det ganska svårt att spela! Det blev inget bra resultat för min WN8 i den matchen. Men nu hade jag i alla fall en inspelning jag kunde använda för felsökning av modsen. Normalt brukar jag spela en match utan mods efter en patch för att få en inspelning!
En inspelning är speciellt bra om man får för sig att flytta på objekt eller text i spelet. För varje ändring man gör kan man direkt kontrollera hur resultatet ser ut i spelet. Värre blir det när man vill ändra på placeringar i garaget. Då måste man logga in varje gång!
Som ni kanske förstår tar det tid att få allt att fungera efter varje patch och ju mer Wargaming ändrat desto mer ställer det till det för oss alla moddare.
/4EverNerd